Här hittar du frågor och svar på ofta förekommande frågor. Om din fråga inte besvaras här, är du välkommen att skicka ett mail.
Ja, vi erbjuder 10% rabatt på hela sortimentet för första gången köpare när du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Gå bara till denna länk – Rabatkode – och få 10 % på din första beställning.
Betalning kan göras med VISA, Mastercard och Klarna.
Nej, tyvärr har vi inte en fysisk butik för närvarande. All försäljning sker genom vår webbshop.
Om du letar efter en specifik produkt som du inte omedelbart kan hitta i vår butik, tveka inte att kontakta oss.
Vi kan ofta snabbt få hem de produkter du vill ha från våra befintliga märken.
Skicka ett mail till vår kontaktadress: kontakt@merchshark.se.
Om det finns ett speciellt märke du är intresserad av men som vi inte har i butiken, är du mer än välkommen att maila oss på kontakt@merchshark.se och skriva vilket märke du saknar.
Vi har 30 dagars returrätt från den dag du mottagit paketet.
Julklappar som köpts i november/december kan returneras fram till 1 februari nästa år.
Tyvärr skickar vi ännu inte till alla länder. Vi skickar endast till Sverige och Danmark.
Hos MerchShark erbjuder vi 3 leveransalternativ:
1. Hemleverans med följesedel (2-4 dagar –
Utan spårning) – 49 kr.
2. Leverans till Leverans till paketombud – 99 SEK
3.
Hemleverans – 99 SEK
Vid köp över 999 SEK erbjuder vi gratis frakt till paketombud.
När du lagt varorna i din korg hittar du ett fält som heter “Ange värdekupong”. I detta fält skriver du in din presentkorts- eller rabattkod.
Ja, vi har Black Friday-erbjudanden varje år. Följ med på denna sida för mer information – https:merchshark.se/black-friday-leksaker/
Strax efter att du lagt din order skickas alltid en orderbekräftelse. Om du inte fått den kan den antingen ha hamnat i din skräppost eller så kan e-postadressen ha blivit felaktigt inmatad vid beställning.
I så fall, ring oss på +45 31 33 26 06 eller maila kontakt@merchshark.se så fixar vi felet direkt och skickar orderbekräftelsen igen.
Vi har 1-3 arbetsdagar leveranstid på alla varor. Så fort du fått ditt spårningsnummer brukar paketet vara framme inom 3 dagar – oftast redan dagen efter.
Men om det har gått 4, 5 eller flera dagar sedan du beställde, kontakta oss gärna på +45 31 33 26 06 eller kontakt@merchshark.se – det kan vara något som har blivit fel, och då hjälper vi till att lösa det så snabbt som möjligt.
Ja, du kan välja din leveransadress när du betalar för din order.
Om du inte har fått ett e-postmeddelande från oss om att din order är “genomförd”, ring oss på +45 31 33 26 06 så snart som möjligt eller maila till Kontakt@kontakt@merchshark.se så ser vi till att ditt paket ändras eller avbokas. Om du dock har fått ett e-postmeddelande från oss där det står att din order är “genomförd” är det tyvärr för sent. Du kan naturligtvis alltid avboka din order genom att skicka tillbaka paketet till oss.
Om du har fått en felaktig produkt, ber vi dig att omedelbart kontakta oss på kontakt@merchshark.se eller ringa oss på +45 31 33 26 06.
Vi kommer att skicka dig den korrekta produkten tillsammans med en kostnadsfri returfraktetikett, så att du kan skicka tillbaka den felaktiga produkten till oss. Du ska naturligtvis inte betala för vårt misstag.
Obs! Om du kontaktar oss via e-post, glöm inte att inkludera ditt ordernummer, vilken produkt du fått och vilken du saknar. Det gör hela processen mycket snabbare.
Vi skickar ut paketet samma dag som vi mottar din beställning. Det tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställning till leverans.
Ja, när vi skickar din order får du ett spårnings-ID som du kan använda på Postnord hemsida.
Betalningar på MerchShark hanteras av Pensopay. När du betalar för din order gör du det via Pensopay. Detta är för att skydda kunden. Pensopays anslutning är högt krypterad och skyddad, så att ingen kommer åt dina kortuppgifter.
Vi skickar alla beställningar från Skivevej 177, 7500 Holstebro, Danmark.
Beställningar från MerchShark skickas med Postnord.
Skicka ett mail till oss på kontakt@merchshark.se, om du vill returnera varan.
Skicka sedan paketet till vår adress och inkludera en lapp med ditt ordernummer.
Du står själv för returfrakten och specificerar själv vad du vill göra med returen (vid utbyte: Ange vad det ska bytas till)(Vid kreditnota: Skriv “kreditnota önskas”)
Du kan med fördel köpa din returfraktetikett från oss för 79 SEK oavsett vikten på ditt returpaket – du sparar 50% jämfört med PostNords paketpriser. – Observera dock att det endast är möjligt med kort! Skicka bara oss ett mail – skriv gärna “Returfraktetikett önskas till 49 SEK + ordernummer”
Returpaketet ska skickas till:
MerchShark
Skivevej 177
7500 Holstebro
Läs mer om vår handelsvillkor
Vi har en enkel 30 dagars returrätt, från den dag du mottagit paketet.
Julklappar som köpts i november/december kan returneras fram till februari året därpå..
Vi behandlar dem inom 1-3 dagar efter mottagandet.
Tyvärr kan vi av säkerhetsskäl inte återbetala pengar till ett annat kort än det du ursprungligen använde vid din beställning hos oss.
Vi rekommenderar att du kontaktar din kortutgivare om du behöver hjälp att ta emot återbetalningen, om du inte längre har kortet som du använde när du la din beställning hos oss.
Alternativt erbjuder vi att ge en kreditnota för beloppet istället.
Om du har mottagit en produkt som är defekt vid leverans, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande med bild på kontakt@merchshark.se. Vi skickar sedan en ny produkt till dig med en returetikett, så att den defekta produkten kan skickas tillbaka.